Yet One Word

skc3a6rmbillede-2010-09-10-kl-100226

Hvilken type spil kan du bedst lide? Og her tænker jeg ikke genrer, grafisk stil, platform eller fra en bestemt spiludvikler. Jeg elsker personligt spil, som lærer mig noget om mig selv – eller andre. Spil, der opfordrer til refleksion.

I den tankegang er det eksperimentelle spil ‘Yet One Word’ spændende og anderledes, og det satte mine tanker i gang.

Konceptet er art tekstbaseret platformsspil, da alt styres med hvad man skriver ind via tastaturet. Ved at skrive f.eks. “whirlpool” og ‘undertow” i boblerne, hopper man videre til den tilsvarende platform/sky.

Men tricket er, at spillet undervejs stiller dig nogle meget direkte og personlige spørgsmål. Spørgsmål, der gør, at du er nød til at konfrontere dig selv og være ærlig. Og hvad spillet bruger disse svar til, vil jeg ikke afsløre. Men som eksperiment er det absolut din tid værd – hvis man vil prøve et spil, der sætter dig ansigt til ansigt med dig selv.

God soulsearching – og god weekend.🙂

Spil Yet One Word her (tager lidt tid at loade)

Skriv et svar

